• Ga naar de content
  • Ga naar het menu
  • Ga naar de footer
Dit is het Breng logo
  • Webshop
    Webshop
  • Menu
  • Dit is het Transdev logo
    • Engels EN
    • Duits DE
  • Webshop

  • Alles over onze routes
    • Haltes en tijden

      Zoek een lijnennetkaart, de dienstregeling van je buslijn of de vertrektijden bij een halte.

    • Vervoersmiddelen

      Naast de reguliere buslijnen heb je nog meer soorten vervoer om van A naar B te reizen.

  • Alle reisinformatie
    • Reisplanner

      Uitleg hoe je makkelijk je reis van A naar B kan plannen met onze reisplanner

    • Breng app

      De Breng app maakt jouw reis met het OV zo makkelijk mogelijk.

    • Onderweg

      Wij proberen je als reiziger onderweg zoveel mogelijk van belangrijke reisinformatie te voorzien.

    • Reisregels

      Om te zorgen dat iedereen de reis als veilig en prettig ervaart, zetten we de reisregels op een rij.

    • Reizen met een beperking

      Ben je afhankelijk van een rolstoel, slechtziend of blind of als begeleider mee? Bekijk de mogelijkheden.

    • In de bus

      Wat mag je meenemen, welke faciliteiten bieden we en welke regels gelden er in de bus?

    • In de trein

      Ga je reizen met onze trein? Hier lees je wat je mag meenemen en welke we faciliteiten bieden.

  • Vervoerbewijzen
    • Aanbiedingen

      Lees meer over acties rondom evenementen, speciale dagen of een andere campagne.

    • Abonnementen

      Er zijn verschillende soorten abonnementen voor wie regelmatig reist. Wat is voor jou het meest geschikt?

    • Kaartjes en e-tickets

      Er zijn losse kaartjes beschikbaar via de webshop, de Breng app of in de bus.

    • OV-chipkaart

      Met deze kaart betaal je in Nederland voor je reis met alle vormen van Openbaar Vervoer: bus, trein, tram of metro.

    • OVpay

      Check in en uit met je betaalpas, creditcard, OV-pas of met de betaalapp op je telefoon.

    • Vervoerbewijzen Breng trein

      Reizen met de Breng-trein kan met een OV-chipkaart, met een eenmalige chipkaart of NS-Business Card.

  • Alles over klantenservice
    • Veelgestelde vragen

      Kom je er niet uit? Kijk naar onze veelgestelde vragen.

    • Gevonden voorwerpen (iLost)

      Iets verloren in één van onze voertuigen? We helpen je graag om jouw eigendom weer terug te vinden.

    • Geld terugvragen

      Rit uitgevallen? Vergeten uit te checken? Iets anders gebeurd? Kijk of je recht hebt op geldteruggave.

    • Contact

      Neem contact met ons op.

    • Klachten of complimenten

      Heb je een klacht, tip of compliment over onze dienstverlening? We helpen je graag verder.

Klantenservice

  • Veelgestelde vragen
  • Geld terugvragen
  • Klachten
  • Gevonden voorwerpen
  • Contact
Klantenservice
Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Bekijk de meest gestelde vragen over onze diensten. 

Veelgestelde vragen over:

  • Reizen
  • Webshop (abonnementen en kortingskaarten)

  • Vervoerbewijzen 
  • Toegankelijkheid

Veelgestelde vragen over reizen

  • Wij willen je graag helpen om je reis te plannen of actuele reisinformatie te vinden. Maak gebruik van de verschillende zoekmachines die wij hebben ontwikkeld: 
    • Reisplanner 
    • Dienstregeling-zoeker
    • Halte-informatie met actuele vertrektijden en overstapmogelijkheden 
    • Storingen en omleidingen 
    Hoe werken deze zoekmachines precies? Lees alles over hoe onze zoekmachines werken.
  • De buschauffeur probeert zich aan de dienstregeling te houden, maar het kan soms voorkomen dat de bus iets eerder of later komt dan gepland. Het is daarom verstandig om vijf minuten van tevoren bij de bushalte te staan.
  • Je kunt voor al je vragen over de OV-chipkaart terecht op www.ov-chipkaart.nl. De informatie op deze website is uitgebreid en altijd up-to-date.
  • Natuurlijk kun je ook met de bus als je geen betaalpas bij je hebt, ook al is het niet meer mogelijk om in de bus met contant geld te betalen. Dat doen we om de veiligheid in de bus te vergroten voor onze medewerkers en onze reizigers. 

    Heb je geen betaalpas bij je, dan kun je nog op de volgende manieren in- en uitchecken: 

    1. In- en uitchecken met de betaalapp op je telefoon of smartwatch. Heel handig! Meer weten? Kijk eens op www.transdev.nl/ovpay 
    2. Je kunt via onze website voor je reis start een e-ticket (digitaal) of via de gratis Tranzer-app een m-ticket (met barcode) kopen. 
    3. Wil je toch een kaartje kopen met contant geld? Dat kan bij één van de verkooppunten buiten de bus.
  • Kijk op de webpagina In de bus voor een uitgebreide uitleg over wat je in de bus mag meenemen.
Alles bekijken

Veelgestelde vragen over onze webshop

  • De meeste reizigers met een vrij-reizen jaarabonnement krijgen automatisch – ongeveer een maand voor het abonnement verloopt – een e-mail waarin ze eraan herinnerd worden om een nieuw jaarabonnement aan te schaffen. Dit is afhankelijk van de productvoorwaarden.

    Reizigers met een vrij-reizen maandabonnement of een kortingskaart krijgen geen bericht.

    Wil je je product verlengen? Schaf dan tijdig in de webshop je abonnement opnieuw aan. Let op dat je de startdatum goed instelt.  
    1. Controleer de ingangsdatum van je abonnement in je orderbevestiging (e-mail). 
    2. Controleer het geldigheidsgebied. Als je namelijk buiten het reisgebied reist, is het abonnement niet geldig en wordt er saldo afgeschreven. Als je dan niet voldoende saldo op je OV-chipkaart hebt, kun je niet inchecken.
    3. Kloppen reisgebied en ingangsdatum en werkt het product toch niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.
    1. Probeer het na minimaal 30 minuten nog eens. Ons systeem heeft soms tijd nodig om te resetten.
    2. Probeer het eventueel bij een ander ophaalpunt. Ook hier 30 minuten tussen de pogingen laten.
    3. Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.
  • Wij sturen de verklaring niet meer naar klanten op, maar geven de gegevens van vrij-reizen jaarabonnementhouders rechtstreeks door aan de Belastingdienst. Maandabonnementhouders kunnen een declaratieoverzicht opvragen op OV-chipkaart.nl. 

    > Lees meer over de OV-verklaring
  • Je kunt te allen tijde je (kortings)abonnement stopzetten. Je kunt dit doen via een online formulier. In sommige gevallen kun je (een deel van) je aankoopbedrag terug te krijgen. Lees meer hierover bij 'Abonnement beëindigen'. 

Veelgestelde vragen over vervoerbewijzen

  • Wanneer je reist op saldo betaal je een basistarief plus een bedrag voor elke gereisde kilometer. Lees hier meer over reizen op saldo met een OV-chipkaart en betaalpas.
  • Wij geven een overzicht - per reisgebeid - welke kaartjes beschikbaar zijn op Vervoersbewijzen/Kaartjes. 
  • In verschillende vervoersgebieden gebruiken we verschillende kassa's. Bij de een krijg je een buskaartje en bij de ander krijg je een geprint bonnetje dat als vervoerbewijs dient.
     
  • Ben je het niet eens met je boete? Dan kun je binnen 7 dagen bezwaar maken.

    > Lees meer over boetes, rituitrijkaarten en de bezwaarprocedure
  • Je kunt voor al je vragen over de OV-chipkaart terecht op www.ov-chipkaart.nl. De informatie op deze website is uitgebreid en altijd up-to-date.
Alles bekijken

Veelgestelde vragen over toegankelijkheid

  • We doen ons uiterste best om het openbaar vervoer zo toegankelijk mogelijk te maken voor iedereen. Onze reguliere bussen zijn daarom allemaal voorzien van een lage instap en een uitklapbare plank voor optimale toegankelijkheid. De bussen beschikken daarnaast over een aangepaste plek waar een rolstoel kan staan en worden vastgezet. Bij het vervoeren van onze reizigers staat de veiligheid altijd voorop. Houd er daarom rekening mee dat niet alle soorten (elektrische) rolstoelen zijn toegestaan in de bus en dat er voor onze flexbussen en buurtbussen andere regels gelden.

    > Lees meer over toegankelijkheid voor mensen met een mobiele beperking
  • Deze website voldoet deels aan de wettelijke toegankelijkheidseisen (niveau A). Dat betekent dat de website grotendeels geschikt is voor mensen met een visuele beperking. We blijven er aan werken om de site verder te verbeteren conform de toegankelijkheidseisen.

    > Lees meer over toegankelijkheid voor mensen met een visuele beperking

Contact opnemen

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met één van onze klantenservice-medewerkers.


  • Direct naar

    • Dienstregelingen
    • Vervoersmiddelen
    • Actuele reisinformatie
    • Storingen en omleidingen
  • Meer Breng

    • Over ons
    • Duurzaamheid
    • Buschauffeur worden?
    • Werken bij
  • Vervoerbewijzen

    • Abonnementen
    • Kaartjes / e-tickets
    • OVpay
    • Aanbiedingen
    • Resellers
  • Klantenservice

    • Gevonden voorwerpen
    • Veelgestelde vragen
    • Contact
Breng is voor iedereen in de regio's Arnhem en Nijmegen.

  • Ga naar Connexxion homepage
  • Ga naar Hermes homepage
  • Ga naar Bravo homepage

  • Disclaimer
  • Cookies
  • Privacy
  • Voorwaarden
©2025 Transdev Nederland
Voor een goed werkende website maken wij gebruik van cookies en daarvoor hebben wij jouw toestemming nodig. Lees meer over ons cookiebeleid.