FAQ's
-
Als je persoonlijke OV-chipkaart kapot of kwijt is kun je een vervangende OV-chipkaart aanvragen. Let op: vraag geen nieuwe OV-chipkaart aan. Als er een abonnement op je OV-chipkaart stond kun je een tijdelijk abonnement aanvragen.
Als je anonieme OV-chipkaart kapot of kwijt is kun je je saldo terugvragen en een nieuwe OV-chipkaart kopen.
> Lees meer over een vervangende OV-chipkaart en het terugvragen van je saldo -
Een overzicht van de reizen en transacties die je met je persoonlijke of anonieme OV-chipkaart maakt, kun je inzien via OV-chipkaart.nl.
Heb je in- en uitgecheckt met een betaalpas? Bekijk het overzicht van de reizen op OVpay.nl. -
In al onze bussen in Nederland is het niet meer mogelijk om met contant geld te betalen. Dat doen we om de sociale veiligheid in de bus te vergroten voor onze medewerkers en onze reizigers.
Wil je toch een kaartje kopen met contant geld? Dat kan bij één van de verkooppunten buiten de bus.
Tip: je kunt ook in- en uitchecken met je betaalpas. Lees hier meer. -
Voor alle vragen omtrent de OV-chipkaart verwijzen wij door naar: www.ov-chipkaart.nl. De informatie op deze website is heel uitgebreid en altijd up-to-date.
-
In onze bussen accepteren wij de volgende betaalmiddelen:
- Nederlandse en buitenlandse bankpassen aangesloten bij Maestro
- Visa creditcard
- MasterCard creditcard
- American Express creditcard
- V-Pay betaalmethode
-
Tegen een boete kun je een bezwaar indienen, mits je geen rituitrijkaart hebt gekocht.
> Lees meer over boetes, rituitrijkaarten en de bezwaarprocedure -
Wij geven een overzicht - per reisgebeid - welke kaartjes beschikbaar zijn op Vervoersbewijzen/Kaartjes.
-
In verschillende vervoersgebieden gebruiken we verschillende kassa's. Bij de een krijg je een buskaartje en bij de ander krijg je een geprint bonnetje dat als vervoerbewijs dient.
-
Je kunt in je OV-chipkaart account, een vervangende kaart aanvragen. Op deze manier wordt je abonnement op je vervangende kaart gezet. Let op: vraag geen nieuwe kaart aan maar een vervangende.
> Lees meer over OV-chipkaart vervangen op OV-chipkaart.nl -
Het kan voorkomen dat je hebt gepind voor je kaartje maar dit het verkeerde kaartje is waardoor je te veel hebt betaald. De chauffeur kan van de laatste betaler het geld retour laten pinnen. Hiervoor moet je je pinpas weer in het pinapparaat houden.
Als je niet de laatste betaler bent en er na jou nog iemand anders heeft gepind kan de chauffeur het geld niet retour laten pinnen. In dit geval kun je je geld terugvragen, lees hier meer. -
Op de webpagina Saldo leggen we uit hoe het reizen op saldo werkt en wat de kosten zijn.
> Lees meer over reizen op saldo -
Dan heb je geen geldig vervoerbewijs meer en zul je een nieuw kaartje moeten kopen.
-
E-tickets zijn kaartjes die je online via onze website koopt en toegestuurd krijgt via de email.
M-tickets zijn kaartjes die je via een app op je mobiel kan kopen en gebruiken.
> Lees meer over onze e-tickets
> Lees meer over onze m-tickets