Het is niet mogelijk op dit moment om Breng Vrij Plus maand/jaar te kopen via onze webshop. We werken aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.

Visuele beperking

Op verschillende manieren is bij het reizen met bus rekening gehouden met slechtziende of blinde mensen:

  • In de reguliere bussen is audio-informatie over de haltes. In de OV op Maat-bussen zal de buschauffeur halte-informatie doorgeven.
  • Er lopen geleidelijnen over veel haltes met duidelijke markering van het begin en eind (zie ook informatie over Toegankelijkheid haltes)
  • Er zijn opvallend gekleurde handgrepen en stangen aangebracht in de reguliere bussen.
  • Reizigers met een visuele beperking kunnen bij het Serviceloket OV blinden & slechtzienden terecht met alle vragen over het reizen met de NS-Business Card (NSBC).
  • Met een Sentire abonnement reizen mensen met een visuele beperking tegen een lager instaptarief.

Serviceloket OV Blinden & Slechtzienden

Onder de vlag van Klantenservice OV-Chipkaart is het Serviceloket OV Blinden & Slechtzienden (B&S) ingericht. Reizigers met een visuele beperking kunnen bij dit serviceloket terecht met alle vragen over het reizen met de NS-Business Card (NSBC).

Blinden en slechtzienden kunnen alle OV-reizen maken met deze NSBC. Hiervoor krijg je achteraf een factuur toegestuurd, die automatisch wordt geïncasseerd. Eventuele gemiste check-in/uits worden door het serviceloket gecorrigeerd. Deze doelgroep mag alle gemiste check-uits corrigeren, in tegenstelling tot andere reizigers die met de NSBC reizen.

Het Serviceloket B&S is bereikbaar via 0800 4848400 (gratis) of via de mail: serviceloket@ov-chipkaart.nl.