Zoek je een abonnement of kortingsproduct voor je OV-chipkaart? In de webshop bestel je direct online een reisproduct. Je vindt er informatie over welk product voor jou geschikt is.

Abonnement bestellen of informatie?

Ga naar de webshop>>

Centrumzone en sterwaarde

Veel abonnementen zijn geldig binnen een bepaald aantal zones (het reis- of geldigheidsgebied). In welk gebied jouw abonnement geldig is, hangt af van de centrumzone en de sterwaarde. Lees meer>>

Verkeerd abonnement gekocht?

Per ongeluk een verkeerd abonnement gekocht?
Vraag restitutie aan (kies optie 3) >>


Lijn roze

Vraag & Antwoord


Abonnementen wijzigen

Alle jaarabonnementhouders krijgen automatisch een mailing ter herinnering, ongeveer een maand voor het abonnement verloopt. Geen mailing ontvangen? Neem dan contact op met Klantenservice.
Wil je een (jaar-)abonnement stopzetten of beëindigen? Dat kan via het restitutieformulier. Vermeld als reden 'beeindigen abonnement'.
Wil je met spoed je abonnement stopzetten? Neem dan telefonisch contact op met Klantenservice.

Na beëindiging wordt een deel van het aankoopbedrag gerestitueerd (minus administratiekosten). Zie ook de algemene voorwaarden voor de aanvraag van een jaarabonnement.
Je kunt een abonnement niet tijdelijk onderbreken. Je kunt het abonnement wel opzeggen (met restitutie). Neem daarvoor contact op met Klantenservice. Zie ook de algemene voorwaarden voor de aanvraag van een jaarabonnement.
Het omruilen van een abonnement is niet mogelijk. Je kunt wel het oude abonnement opzeggen en een nieuw abonnement aanschaffen. Voor het oude abonnement kun je vaak restitutie aanvragen voor de periode die nog niet is gebruikt. 
Is je OV-chipkaart met abonnement verloren of gestolen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de Klantenservice OV-chipkaart via telefoonnummer 0900-0980 (€ 0,10 p.m.).

Blokkeer de oude kaart en vraag meteen een vervangende OV-chipkaart aan. Daarop staat automatisch het oorspronkelijke abonnement. Een vervangende kaart kost 11 euro.
Koop geen nieuwe kaart, want daarop kun je niet het oude abonnement terug krijgen. Dit kan alleen op een vervangende kaart.

Lees meer op de website van ov-chipkaart>>
Vul zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 2 dagen, het online restitutieformulier in (optie: verkeerd product op OV-chipkaart gekocht). Let op:je hebt hiervoor het order id. nodig. Het order id kun je vinden in de bevestigingsmail.
In de productvoorwaarden staan de restitutieregels vermeld.
Vul zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 2 dagen, het online restitutieformulier in (optie: verkeerd product op OV-chipkaart gekocht).
Let op: u heeft hiervoor het order id. nodig dat u kunt vinden in uw bevestigingsmail.
In de productvoorwaarden staan de restitutieregels vermeld.
Daarvoor kunnen verschillende redenen zijn: 
  1. Controleer de ingangsdatum
  2. Controleer het geldigheidsgebied. Als je namelijk buiten het geldigheidsgebied reist, werkt het abonnement niet en wordt er saldo afgeschreven. Als er geen saldo (min. 0 euro) op de OV-chipkaart staat, kunt je niet inchecken.
  3. Is het geldigheidsgebied en ingangsdatum juist en werkt het toch niet? Neem dan contact op met Klantenservice.

Abonnementen aanschaffen

In de webshop vind je alle abonnementen en andere OV-chipkaartproducten. Als je zoekt op provincie, vind je alle producten die beschikbaar zijn.

Wil je weten wat voordeliger is? In de dienstregeling vind je je reiskosten als je reist op saldo. Je kunt dan eenvoudig berekenen of een abonnement voor jou voordeliger is.

Kijk in de webshop of onder abonnementen voor meer informatie.
In de webshop kun je online een abonnement aanschaffen en betalen met iDeal. Bij ophaalpunten kun je vaak ook producten bestellen en met pin betalen.

Jaarabonnementen kun je in termijnen betalen. Hiervoor moet je een machtigingsformulier invullen. Het machtigingsformulier vind je in de webshop op de productpagina's van de jaarabonnementen.
Terug Home