Reizigers op de lijnen 13, 14 en 15 die op het traject Nijmegen Van Peltlaan – Nijmegen Spinozagebouw/Tandheelkunde reizen, betalen sinds 10 december 2017 teveel voor hun reis (in omgekeerde richting gaat het wel goed!). Deze systeemfout is op 21 januari a.s. gecorrigeerd.


Het probleem is ontstaan door een onjuiste invoer van het aantal kilometers voor deze lijnen op dit traject in de betaalsystemen; er is een hoger aantal ingevoerd dan in werkelijkheid wordt afgelegd. Aangezien een reis met de OV-chipkaart wordt bepaald op basis van het aantal ingevoerde kilometers betalen reizigers nu teveel. Het is helaas niet mogelijk dit eerder aan te passen dan op 21 januari.

Hermes zal alle reizigers het teveel betaalde bedrag over de periode 10 december t/m 20 januari 2018 ongevraagd restitueren, contact opnemen met Hermes is dan ook niet nodig. Vanaf 1 februari 2018 kunnen reizigers dat bedrag bij een afhaalautomaat (te vinden bij diverse supermarkten, Primera’s, kaartautomaten op treinstations) met behulp van de toets ‘afhalen bestellingen’ weer op hun OV-chipkaart zetten.

Terug Home