Nieuwe dienstregeling 15 december 2024

Op 15 december wijzigt de dienstregeling van de Breng bussen in de regio Arnhem-Nijmegen.

Een overzicht van de wijzigingen

De wijzigingen zijn dit jaar beperkt. Op een aantal lijnen is de rijtijd aangepast, daardoor kan je bus eerder of later vertrekken dan je gewend bent. Check je reis in de Breng app.

Op een aantal lijnen verandert er meer.

Lijn 9 Nijmegen - Grave
De halte Overasselt Kasteelsestraat vervalt. Deze halte ligt op een 80 km weg zonder haltehaven. Vanwege de risico's voor de verkeersveiligheid en het geringe gebruik is besloten deze halte op te heffen.

Lijn 33 Arnhem - Huissen - Gendt - Bemmel - Nijmegen
De extra spitsritten Arnhem-Huissen v.v. vervallen. Daardoor ontstaat er in Huissen een betere spreiding tussen de bussen van lijn 33 en lijn 300 (Arnhem - Huissen - Bemmel - Nijmegen) die de gehele route rijden.

Lijn 76 scholierenlijn Millingen a/d Rijn - Groesbeek
Lijn 76 rijdt uitsluitend in de maanden november, december, januari en februari (niet in de schoolvakanties). Er rijdt in de middag geen rit meer van Groesbeek naar Millingen a/d Rijn. Reizigers kunnen dan vanaf Groesbeek met lijn 562 naar Beek en daar overstappen op lijn 80/82 naar Millingen a/d Rijn of met lijn 5 naar Nijmegen en daar overstappen op lijn 80/82 naar Millingen a/d Rijn.

Lijn 80 Nijmegen - Millingen a/d Rijn
De volgende halten vervallen:
  • Leuth Industrieterrein
  • Leuth Biesterveld
  • Kekerdom Molen
Deze halten liggen op een 80 km weg zonder haltehaven. Vanwege de risico's voor de verkeersveiligheid en het geringe gebruik is besloten deze halten op te heffen.

Lijn 352 Arnhem - Wageningen
Lijn 352 Arnhem - Wageningen begint en eindigt op station Arnhem Centraal (perron C in de overdekte hal). De route Arnhem Centraal - Arnhem Velperplein vervalt.
Reden hiervan is dat op een aantal lijnen extra rijtijd is toegevoegd. Deze uitbreiding moest worden gecompenseerd binnen het huidige beschikbare aantal dienstregelinguren. Omdat er tussen Arnhem Centraal en Arnhem Velperplein meerdere buslijnen rijden was dit de minst pijnlijke keuze om deze compensatie te realiseren.