Hieronder vind je de veelgestelde vragen over Breng flex. Kijk ook hier voor meer informatie over Breng flex of neem contact met ons op.

Bekijk de veelgestelde vragen over:

Wat is Breng flex? 

Breng flex is een vervoerservice die je comfortabel, voordelig en duurzaam van halte naar halte brengt. Welke haltes, dat bepaal jij. Er is dus geen dienstregeling. Breng flex rijdt kriskras door het gebied met auto's en kleine busjes. Je hebt dus niet het voertuig voor je alleen. Er kunnen andere passagiers in- of uitstappen. Maar dat doen we alleen als jouw aankomsttijd niet in gevaar komt. Reserveren doe je via de gratis app of per telefoon.

In welk gebied rijdt Breng flex?

We zijn op dit moment beschikbaar in twee afzonderlijke gebieden:
1) Arnhem, Rozendaal, Velp en Rheden
2) Nijmegen, Wijchen, Alverna, Berg en en Dal (woonkern), Oosterhout (woonkern) en bedrijventerrein Bijsterhuizen.

Binnen een gebied kan je een rit boeken. Dus niet van gebied 1 naar gebied 2. Breng flex komt op alle haltes van de gewone bus, plus enkele virtuele haltes of buurtbushaltes.

Waar stap ik op?

Je kunt reizen tussen alle bushaltes. Er zijn ook extra virtuele haltes. Die locaties zie je ook in de app. Je hoeft ze niet op te zoeken. Je geeft aan waar je in- en uit wil stappen en de app toont je de dichtstbijzijnde haltes. En als je belt, doet een medewerker een voorstel.

Wanneer kan ik Breng flex bestellen?

Breng flex is elke dag van de week beschikbaar tijdens deze uren:
maandag – vrijdag 06.30 – 24.00 uur
zaterdag 08.00 – 24.00 uur
zondag 09.00 – 24.00 uur

Op feestdagen en andere bijzondere dagen gelden dezelfde openingstijden als die van de reguliere dienstregeling van Breng.

Voor welke telefoons is de app beschikbaar?

Voor iPhone (iOS 9 en hoger) en Android (6.0 en hoger).

Waarom zou ik Breng flex nemen als ik ook met de bus kan?

Neem vooral de bus als dat handig is. Breng flex is bijvoorbeeld een goed alternatief als de bus niet precies naar jouw bestemming gaat, als je veel moet overstappen, als je zeker wilt zijn van een zitplaats, of als je gewoon extra gemak wilt.

Gebruiken jullie duurzame voertuigen?

Ja. Onze bussen rijden op groen aardgas en we hebben elektrische auto's. Dat is goed voor het milieu en het rijdt erg prettig.

Wat zijn jullie toekomstplannen?

We proberen Breng flex eerst uit om ervan te leren. Dat doen we een jaar lang in een beperkt gebied. Dan weten we of het voldoende gebruik wordt en wat er eventueel beter kan.

EEN RIT BOEKEN 

Hoe bestel ik?

Via de gratis app.    

Via telefoonnummer 088 – 6000 965 (lokaal tarief).

Wat is handiger?

Wij adviseren bestellen via de app. Je weet dan bijvoorbeeld altijd precies waar de chauffeur is, hoe laat je exact wordt opgehaald en hoe laat je op je eindbestemming arriveert. Hoef je dus niet onnodig te wachten bij een halte. Ook kun je via de app feedback geven over je reis en je hebt automatisch een overzicht van al je ritten. Naast betalen met de OV-chipkaart of PINpas kun je ook meteen betalen met creditcard of iDeal, of kortingscodes gebruiken. Als je telefonisch Breng flex bestelt dan betaal je bij de chauffeur met OV-chipkaart of pin.

Hoe ver van tevoren moet ik bestellen?

Je boekt wanneer jij wilt reizen. Wij berekenen binnen enkele seconden hoe snel jij opgehaald kan worden en hoe laat je uiterlijk op je eindbestemming zult zijn. Dan beslis je zelf of je Breng flex bestelt of niet. We verwachten dat de wachttijd gemiddeld 15 tot 20 minuten zal zijn en maximaal 30 minuten. Hou zelf rekening met de tijd die je nodig hebt om bij jouw vertrekhalte te komen voordat je definitief boekt. Een dag of een paar uur van tevoren reserveren kan op dit moment nog niet.

Kan ik een dag van tevoren bestellen?

Op dit moment kun je alleen bestellen als je direct vervoer nodig hebt. Vooruit bestellen willen we wel mogelijk maken in de nabije toekomst.

Kan ik Breng flex net als een taxi op straat aanhouden?

Nee. Alleen bestellen is mogelijk.

Kan ik mijn voertuigtype kiezen?

Wij berekenen continu de optimale planning om de aankomsttijd van alle reizigers te garanderen. Daarom kun je niet zelf een voertuigtype kiezen. We houden natuurlijk wel rekening met speciale omstandigheden, zoals het reizen met een rolstoel of kinderwagen. Geef dat aan bij het bestellen in de app.

Hoeveel bagage mag ik meenemen?

Alles wat binnen de 47cm x 73cm x 34cm past mag je meenemen. Wil je meer meenemen dan reserveer je gewoon voor een extra persoon. Wil je een buggy of rolstoel meenemen? Geef dat dan aan in de app.

Kan ik een huisdier of hulphond meenemen?

Een hulphond mag mee, maar moet wel op de grond zitten en niet op de bank of stoel. De chauffeur kan eisen dat andere huisdieren verpakt zijn in tas of bench die maximaal 47x73x34cm is.

Mag ik iemand meenemen met mijn OV-begeleiderskaart?

De OV-begeleiderskaart is voorlopig nog niet geldig bij Breng flex.

Welke regels gelden er voor kinderen?

Kinderen in een kinderwagen mogen gratis mee. Kinderen die niet in een kinderwagen zitten gelden als een extra passagier. Kinderen onder de 1,35 meter moeten volgens de wet op een kinderstoeltje of zitverhoger zitten. In ieder Breng flex voertuig is één zitverhoger aanwezig. Indien een kinderstoeltje nodig is, moet je die zelf meenemen. Veiligheid staat voorop!

Bekijk de wettelijke veiligheidsvoorschriften hier.  

Mag ik een kinderwagen meenemen?

Ja, dat mag. Geef het even aan bij het bestellen, dan zorgen wij voor een voertuig met voldoende ruimte.

Mag ik een rolstoel, rollator of scootmobiel meenemen?

Neem je een hulpmiddel mee dat niet ingeklapt kan worden, dan moet je een ‘rolstoelplaats’ bestellen. Kan je hulpmiddel wel ingeklapt worden, bijvoorbeeld een rollator, dan hoef je dat niet te doen en geldt het als bagage.
Breng flex rijdt met auto’s en bussen. Alleen in de bussen kunnen we iemand met een rolstoel meenemen. Een speedy, handbike en een scootmobiel kunnen niet mee. Een fiets kan ook niet mee, een vouwfiets mag wel mee en geldt als handbagage (mits ingeklapt).

Wat als alle voertuigen vol zijn?

Probeer het dan later nog een keer.

Kan ik met meer dan 5 personen reizen?

Absoluut, maar niet in één voertuig. We nemen maximaal 5 passagiers mee per voertuig. Dus ben je met meer personen, bestel dan 2 keer via 2 verschillende accounts. Wanneer je met meer dan 1 persoon reist, kan er maar 1 persoon betalen namens het gezelschap. Dit kan per creditcard of incasso via de app, of via PIN in het voertuig. Betalen met de OV-chipkaart is niet mogelijk bij een boeking voor meerdere personen.

Kan ik met iemand samen reizen?

Ons systeem werkt per persoon. Het kan daarom zijn dat jullie door verschillende voertuigen worden opgehaald als jullie apart reserveren. Wil je samen reizen, bestel dan voor meerdere personen (maximaal 5) vanaf dezelfde locatie en met hetzelfde account.

Hoe lang wacht de chauffeur als ik er nog niet ben?

De chauffeur belt je als je niet klaar staat. Na één minuut kan hij besluiten door te rijden. De rit wordt dan geannuleerd. Hier zijn voor jou kosten aan verbonden.

PRIJS & BETALEN 

Wat kost een rit?

Iedere rit kost € 3,50. Dan weet je altijd wat het kost.

Betaal je meer als de chauffeur omrijdt?

Nee. Je betaalt altijd € 3,50.

Hoe kan ik betalen?

Via de app met iDEAL of creditcard en bij de chauffeur met je OV-chipkaart of pinpas. Contant betalen is niet mogelijk. Bij een boeking voor meerdere personen is betalen met de OV-chipkaart niet mogelijk.

Kan ik met contant geld betalen?

Nee. Contant geld wordt niet geaccepteerd.

Is mijn abonnement of studentenreisproduct geldig?

Nee. Elke rit kost € 3,50. Abonnementen en kortingen zijn niet geldig. Korting is alleen mogelijk via een specifieke kortingscode.

Hoe kom ik aan een kortingscode?

Als je met Breng flex reist kun je een nieuwe klant uitnodigen. Dan verdienen jullie beiden een gratis rit. Maar we verspreiden ook regelmatig kortingscodes via bedrijven, organisaties, hotels, evenementen of via speciale acties.

Hoe kan ik een kortingscode gebruiken?

Een kortingscode voeg je voor het bestellen van je rit toe in de app. Klik onderin op ‘Kortingen’ en dan op ‘kortingscodes’. Dan zie je vanzelf waar je de kortingscode kunt invoeren. Kortingscodes zijn alleen geldig als je een bankrekening aan je profiel hebt gekoppeld.

Waarom wordt mijn kortingscode niet geaccepteerd?

De meeste kortingscodes kun je alleen invoeren vóórdat je jouw eerste rit hebt geboekt. Je kunt wel je persoonlijke kortingscode aan bekenden geven die nog geen gebruik maken van Breng flex. In dat geval ontvang je allebei een gratis rit.

Hoe werkt betalen met iDEAL?

Om te betalen via automatische incasso dien je akkoord te gaan met de SEPA-machtiging tot automatische incasso vanaf je bankrekening. Hiervoor is een eenmalige iDEAL-betaling van € 0,01 vereist, waarmee je jouw bank toestemming geeft om bedragen van de bankrekening af te schrijven conform de instructies van Breng flex. Wanneer je een automatische incasso als betaalmethode wilt registreren, heb je afhankelijk van je bank soms de betaalpas plus een ABN e.dentifier, Rabo scanner of andere validatietool nodig om de eenmalige iDEAL-betaling te voldoen.

Waarom maakt Adyen een reservering als ik mijn creditcard heb geregistreerd?

Dat is om te controleren of je creditcard bestaat. Er wordt niks afgeschreven. Binnen 7 dagen vervalt de reservering. Adyen is de partij die voor ons het betalingsverkeer regelt. Heb je een AMEX-creditcard, dan wordt er tijdelijk € 1,00 gereserveerd. Ook die vervalt binnen 7 dagen.

Kunnen we de rekening onderling delen?

De rekening wordt afgeschreven bij degene die de boeking geplaatst heeft, of door één persoon via pinnen in het voertuig. Als je de rekening wil delen zal je dit zelf onderling moeten regelen. Betalen met de OV-chipkaart is niet mogelijk namens meerdere personen.

Kan ik leeftijdskorting aanvragen?

Sinds 1 oktober 2017 is het mogelijk om leeftijdskorting aan te vragen via een iPhone. Smartphones werkend met Android kunnen binnenkort ook leeftijdskorting aanvragen. Wanneer u geen smartphone heeft, kunt u het beste een vriend of kennis vragen u hierbij te helpen.

Hoe werkt dit?

Klanten van 65 jaar en ouder komen in aanmerking voor leeftijdskorting. Eenmaal aangevraagd en goedgekeurd, krijgt men voortaan 34% korting op de ritprijs.

Hoe werkt het aanvragen?

Aanvragen kan alleen via de app (vraag eventueel assistentie om u daarbij te helpen door iemand met een smartphone). Een andere voorwaarde is dat u een persoonlijke OV chipkaart dient te bezitten. Heeft u deze hier aanvragen.

Heeft u een persoonlijke OV chipkaart? Kies in het menu van de app voor “Instellingen” en daarna “Leeftijdskorting”. Vervolgens volgt u de stappen die de app aangeeft. U geeft uw leeftijd op, en uw chipkaartgegevens. Wanneer u alle stappen correct heeft doorlopen is uw aanvraag compleet. U krijgt dan binnen 3 dagen bericht wanneer Leeftijdskorting aan uw account is toegekend. Vanaf dat moment ontvangt u op iedere Breng flex rit 34% korting, ongeacht de wijze waarop u wilt betalen (pinnen, OV-chipkaart, credit card of automatische incasso).

 

TIJDENS DE RIT 

Hoe gaan jullie om met ongewenst gedrag van een medereiziger?

Onze chauffeurs maken je reis zo veilig en comfortabel mogelijk. Bij ontoelaatbaar gedrag van een passagier zal de chauffeur hem of haar verzoeken het voertuig te verlaten. Ook wordt er melding gemaakt bij onze verkeersleiding die razendsnel een service en veiligheidsteam, de politie of andere hulpdiensten kan inschakelen. Ook kunnen reizigers uitgesloten worden van onze dienstverlening.

Hoe garanderen jullie de afgesproken tijden?

We houden rekening met de verwachte drukte op straat en nemen in de planning ook een veiligheidsmarge. Toch kan het verkeer soms onvoorspelbaar zijn, wat tot onvoorziene vertraging leidt. Garanties kunnen we daarom niet geven, maar we doen ons uiterste best om je zo snel mogelijk op je bestemming te krijgen.

Hoe ver wordt er omgereden voor het ophalen van een andere reiziger?

Jouw aankomsttijd wordt tijdens het boeken aangegeven en ligt vast. Breng flex koppelt enkel reizigers die eenzelfde richting opgaan. We zorgen ervoor dat dit niet oncomfortabel is voor jou en je medereiziger, en dat je op de aangegeven aankomsttijd op je bestemming arriveert.

Hoe bepalen jullie met wie ik een rit deel?

We delen de reizigers in op basis van hun vertrek- en aankomstlocatie. Wanneer dit binnen de tijdmarges bij elkaar past worden ritten gecombineerd.

Hoe wordt de volgorde van in- en uitstappen bepaald?

De planning is gebaseerd op vertrek- en aankomstlocatie en het moment van boeken van alle reizigers. Dit zorgt voor een optimale planning, ook in volgorde van ritten.

Hoe gaan jullie om met annuleringen?

Je kunt een rit annuleren totdat je instapt. De eerste twee minuten na het bestellen is annuleren kosteloos, anders kost het 70% van de overeengekomen prijs met een maximumbedrag van € 5,00. Als de chauffeur te laat is (dus ná het ophaaltijdvak), kun je annuleren en brengen we geen kosten bij je in rekening.

TIPS, KLACHTEN & COMPLIMENTEN 

Ik heb een tip of klacht. Waar kan ik die kwijt?

In de app is het eenvoudig om terugkoppeling te geven, positief en negatief. Wij nemen alle feedback serieus en zullen er zo snel mogelijk op anticiperen. Ook kun je terecht bij de klantenservice van Breng en info@brengflex.nl

Er zit een fout in jullie app!

Er worden steeds weer nieuwe functies aan de app toegevoegd en dit gaat helaas soms gepaard met errors of bugs. We doen ons uiterste best om alle fouten uit onze systemen te halen. Als je een fout hebt gevonden, meld hem dan via de feedback knop in de Breng flex app of mail ons via feedback@brengflex.nl. Dan lossen we het zo snel mogelijk op.

Ik zou graag dezelfde chauffeur willen als de vorige keer, kan dat?

Omdat wij altijd zoeken naar een optimale planning om zoveel mogelijk reizigers te bedienen, is het niet mogelijk om dezelfde chauffeur te boeken. Laat je verrassen!

PRIVACY 

Welke gegevens willen jullie van mij hebben en wat doen jullie hiermee?

Gebruik je onze app en onze diensten, dan registreren we voor een goede werking je naam, e-mail, telefoon, postadres, geslacht, geboortedatum, betaalmethode en creditcard. We verwerken je gegevens volgens de eisen van de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Bekijk hier meer over privacy. Deze gegevens worden opgeslagen in het klantensysteem van Breng flex en gebruikt om onze diensten en producten aan je te kunnen leveren binnen de daarvoor geldende voorwaarden.

Terug Home