Hieronder vind je de veelgestelde vragen over Breng flex. Kijk ook hier voor meer informatie over Breng flex of neem contact met ons op.

Bekijk de veelgestelde vragen over:

Wat is Breng flex? 

Breng flex is een vervoerservice die je comfortabel, voordelig en duurzaam van halte naar halte brengt. Welke haltes, dat bepaal jij. Er is dus geen dienstregeling. Breng flex rijdt kriskras door het gebied met auto's en kleine busjes. Je hebt dus niet het voertuig voor je alleen. Er kunnen andere passagiers in- of uitstappen. Maar dat doen we alleen als jouw aankomsttijd niet in gevaar komt. Reserveren doe je via de gratis app of per telefoon.

In welk gebied rijdt Breng flex?

We zijn op dit moment beschikbaar in drie afzonderlijke gebieden:
1) Arnhem, Rozendaal, Velp en Rheden
2) Nijmegen, Wijchen, Alverna, Berg en en Dal (woonkern), Oosterhout (woonkern) en bedrijventerrein Bijsterhuizen.
3) Molenhoek, Malden, Middelaar en Mook

Binnen een gebied kan je een rit boeken. Dus niet van gebied 1 naar gebied 2. Breng flex komt op bijna alle haltes van de gewone bus, plus enkele virtuele haltes of buurtbushaltes. Check hier bij welke haltes Breng flex komt.

Waar stap ik op?

Je kunt reizen tussen alle bushaltes. Er zijn ook extra virtuele haltes. Die locaties zie je ook in de app. Je hoeft ze niet op te zoeken. Je geeft aan waar je in- en uit wil stappen en de app toont je de dichtstbijzijnde haltes. En als je belt, doet een medewerker een voorstel.

Wanneer kan ik Breng flex bestellen?

Breng flex is beschikbaar tijdens deze uren:

Arnhem/Velp/Rheden en Nijmegen/Wijchen:
  • maandag – vrijdag 06.30 – 24.00 uur
  • zaterdag 08.00 – 24.00 uur
  • zondag 09.00 – 24.00 uur

Molenhoek/Mook/Middelaar/Malden:
  • Maandag – vrijdag: 07.00 – 19.00 uur
  • Zaterdag 10.00 – 16.00 uur
  • Zondag gesloten

Op feestdagen gelden dezelfde openingstijden als op zondag.

Voor welke telefoons is de OVflex app beschikbaar?

Voor iPhone (iOS 9 en hoger) en Android (6.0 en hoger).

Waarom zou ik Breng flex nemen als ik ook met de bus kan?

Neem vooral de bus als dat handig is. Breng flex is bijvoorbeeld een goed alternatief als de bus niet precies naar jouw bestemming gaat, als je veel moet overstappen, als je zeker wilt zijn van een zitplaats, of als je gewoon extra gemak wilt.

Gebruiken jullie duurzame voertuigen?

Ja. Onze bussen rijden op groen aardgas of electriciteit en we hebben elektrische auto's. Dat is goed voor het milieu en het rijdt erg prettig.

Wat zijn jullie toekomstplannen?

We proberen Breng flex eerst uit om ervan te leren. Dat doen we een jaar lang in een beperkt gebied. Dan weten we of het voldoende gebruik wordt en wat er eventueel beter kan.

EEN RIT BOEKEN 

Hoe bestel ik?

Via de gratis OVflex app.    

Via telefoonnummer 088 – 6000 965 (lokaal tarief).

Wat is handiger?

Wij adviseren bestellen via de app. Je weet dan bijvoorbeeld altijd precies waar de chauffeur is, hoe laat je exact wordt opgehaald en hoe laat je op je eindbestemming arriveert. Hoef je dus niet onnodig te wachten bij een halte. Ook kun je via de app feedback geven over je reis en je hebt automatisch een overzicht van al je ritten. Naast betalen met de OV-chipkaart of PINpas kun je ook meteen betalen met creditcard, of kortingscodes gebruiken. Als je telefonisch Breng flex bestelt dan betaal je bij de chauffeur met OV-chipkaart of pin.
Let op! De optie automatische incasso is voorlopig tijdelijk uitgeschakeld voor nieuwe accounts om wanbetaling tegen te gaan.

Hoe ver van tevoren moet ik bestellen?

Je boekt wanneer jij wilt reizen. Je kiest ervoor om zo snel mogelijk te reizen à la minute, of je boekt tot twee weken vooruit. Kies je voor meteen reizen dan berekenen we binnen binnen enkele seconden hoe snel jij opgehaald kan worden en hoe laat je uiterlijk op je eindbestemming zult zijn. Dan beslis je zelf of je Breng flex bestelt of niet. De wachttijd is gemiddeld 20 minuten en doorgaans maximaal ongeveer 30 minuten. In enkele gevallen, bijvoorbeeld bij hevige drukte, kan het wat langer duren. Hou zelf rekening met de tijd die je nodig hebt om bij jouw vertrekhalte te komen voordat je definitief boekt.

Kan ik een dag van tevoren bestellen?

Ja, je kunt tot twee weken van te voren reserveren. Dat kan alleen via de app. Je kiest een ophaaltijdvak of een aankomsttijdvak. Een half uur van tevoren ontvang je een berichtje met de preciezere tijd binnen het gekozen tijdvak. Bij het telefonisch boeken is vooruit bestellen nog niet mogelijk.

Kan ik Breng flex net als een taxi op straat aanhouden?

Nee. Alleen bestellen is mogelijk.

Kan ik mijn voertuigtype kiezen?

Wij berekenen continu de optimale planning om de aankomsttijd van alle reizigers te garanderen. Daarom kun je niet zelf een voertuigtype kiezen. We houden natuurlijk wel rekening met speciale omstandigheden, zoals het reizen met een rolstoel of kinderwagen. Geef dat aan bij het bestellen in de app.

Mag ik iemand meenemen met mijn OV-begeleiderskaart?

De OV-begeleiderskaart is voorlopig nog niet geldig bij Breng flex.

Welke regels gelden er voor kinderen?

Kinderen in een kinderwagen mogen gratis mee. Kinderen die niet in een kinderwagen zitten gelden als een extra passagier. Kinderen onder de 1,35 meter moeten volgens de wet op een kinderstoeltje of zitverhoger zitten. In ieder Breng flex voertuig is één zitverhoger aanwezig. Indien een kinderstoeltje nodig is, moet je die zelf meenemen. Veiligheid staat voorop!
Bekijk de wettelijke veiligheidsvoorschriften hier.  

Wat zijn de regels rond bagage, rolstoelen, buggy’s, huisdieren of hulphonden?

Bagage
Alles wat binnen de 47cm x 73cm x 34cm past mag je meenemen. Wil je meer meenemen dan reserveer je gewoon voor een extra persoon. Tip: Wanneer je veel bagage hebt raden we je aan de optie Rolstoel aan te vinken in de app. Dan wordt je automatisch door een busje in plaats van een auto opgehaald.

Hulpmiddelen algemeen
Neem je een hulpmiddel mee dat niet ingeklapt kan worden, dan moet je een ‘rolstoelplaats’ bestellen. Kan het hulpmiddel wel ingeklapt worden, bijvoorbeeld een rollator, dan hoef je dat niet te doen en geldt het als bagage.

Rolstoel
In de app kun je 1 of 2 rolstoelen aangeven. Wanneer je hiervoor kiest komt er automatisch een rolstoeltoegankelijke bus met ruimte voor maximaal 2 rolstoelen. Een rolstoel dient vastgezet te worden in de bus. De chauffeur is hiervoor opgeleid.

Rollator

Wanneer de rollator ingeklapt kan worden dan kunt u altijd mee. Wanneer dat niet kan, raden wij u aan om aan te geven dat u een rolstoel meeneemt. Dan wordt u automatisch door een busje opgehaald en niet door een auto.

Scootmobiel, speedy of handbike

Een scootmobiel, speedy of handbike kan helaas niet meegenomen worden. Vanwege het gewicht en de omvang kunnen we de veiligheid niet garanderen en is het vervoer hiervan met Breng flex en Breng dus uitgesloten.

Fiets

Een fiets mag niet mee. Een vouwfiets mag wel mee en geldt als handbagage (mits ingeklapt).

Kinderwagen of buggy

Er kunnen maximaal 2 kinderwagens/ buggies mee. Wanneer u in de app de rolstoel optie aanvinkt, komt er automatisch een busje met voldoende ruimte in plaats van een auto.

Huisdier / hulphond

Een hulphond mag mee, maar moet wel op de grond zitten en niet op de bank of stoel. De chauffeur kan eisen dat andere huisdieren verpakt zijn in tas of bench die maximaal 47x73x34cm is. Wanneer u in de app de rolstoel optie aanvinkt, komt er automatisch een busje met voldoende ruimte in plaats van een auto. Een chauffeur kan een dier te allen tijde weigeren wanneer hij/zij persoonlijk inschat dat de veiligheid in het geding komt van inzittenden.

Wat als alle voertuigen vol zijn?

Probeer het dan later nog een keer.

Kan ik met meer dan 5 personen reizen?

Absoluut, maar niet in één voertuig. We nemen maximaal 5 passagiers mee per voertuig. Dus ben je met meer personen, bestel dan 2 keer via 2 verschillende accounts. Wanneer je met meer dan 1 persoon reist, kan er maar 1 persoon betalen namens het gezelschap. Dit kan via de app, of via PIN in het voertuig. Betalen met de OV-chipkaart is, net als bij het reguliere OV, niet mogelijk bij een boeking voor meerdere personen.

Kan ik met iemand samen reizen?

Ons systeem werkt per persoon. Het kan daarom zijn dat jullie door verschillende voertuigen worden opgehaald als jullie apart reserveren. Wil je samen reizen, bestel dan voor meerdere personen (maximaal 5) vanaf dezelfde locatie en met hetzelfde account.

Hoe lang wacht de chauffeur als ik er nog niet ben?

De chauffeur belt je als je niet klaar staat. Na één minuut kan hij besluiten door te rijden. De rit wordt dan geannuleerd. Frequent annuleren, of het vaak niet komen opdagen, kan leiden tot een waarschuwing en uiteindelijk blokkade van een account. We willen immers niet andere klanten onnodig lang laten wachten.

PRIJS & BETALEN 

Wat kost een rit?

Iedere rit kost € 3,50. Onafhankelijk van de lengte van je reis.
Voor mensen van 65 jaar of ouder bestaat de mogelijkheid 34% leeftijdskorting aan te vragen via het menu in de app. Daar staat de te volgen procedure ook verder toegelicht.

Betaal je meer als de chauffeur omrijdt?

Nee. Je betaalt altijd het vaste bedrag van te voren via de app, of van te voren bij de chauffeur met je pinpas of OV-chipkaart.

Hoe kan ik betalen?

Via de app met creditcard en bij de chauffeur met je OV-chipkaart of pinpas. Contant betalen is niet mogelijk. Bij een boeking voor meerdere personen is betalen met de OV-chipkaart niet mogelijk. Automatische incasso is helaas tijdelijk niet mogelijk bij nieuwe accounts. Dit om wanbetaling tegen te gaan. Er wordt aan gewerkt om betalen met je bankrekening via de app in de toekomst opnieuw mogelijk te maken.

Kan ik met contant geld betalen?

Nee. Contant geld wordt niet geaccepteerd.

Ik zie dat de rit niet meteen afgeschreven is. Hoe kan dat?

Het klopt dat de rit meestal niet meteen wordt afgeschreven van je rekening. Afschrijvingen worden opgespaard en ongeveer 1 keer per 2 weken afgeschreven. Op dit moment worden saldo-afschrijvingen van je OV-chipkaart betalingen nog niet getoond in jouw OV-chipkaart overzicht. We verwachten dit in de toekomst wel mogelijk te maken in samenwerking met de OV-chipkaart leverancier.

Is mijn abonnement of studentenreisproduct geldig?

Nee. Elke rit kost € 3,50. Abonnementen en kortingen zijn niet geldig. Korting is alleen mogelijk via een specifieke kortingscode.

Hoe kom ik aan een kortingscode?

Als je met Breng flex reist kun je een nieuwe klant uitnodigen. Dan verdienen jullie beiden een gratis rit. Maar we verspreiden ook regelmatig kortingscodes via bedrijven, organisaties, hotels, evenementen of via speciale acties.

Hoe kan ik een kortingscode gebruiken?

Een kortingscode voeg je voor het bestellen van je rit toe in de app. Klik onderin op ‘Kortingen’ en dan op ‘kortingscodes’. Dan zie je vanzelf waar je de kortingscode kunt invoeren. Kortingscodes zijn alleen geldig als je een creditcard of een bankrekening aan je profiel hebt gekoppeld. 
Let op! Automatische incasso (bankrekening) is helaas tijdelijk geen betaaloptie bij nieuwe accounts. Dit om wanbetaling tegen te gaan. Er wordt aan gewerkt om betalen met je bankrekening via de app in de toekomst opnieuw mogelijk te maken.

Waarom wordt mijn kortingscode niet geaccepteerd?

De meeste kortingscodes kun je alleen invoeren vóórdat je jouw eerste rit hebt geboekt. Je kunt wel je persoonlijke kortingscode aan bekenden geven die nog geen gebruik maken van Breng flex. In dat geval ontvang je allebei een gratis rit. Eerst jouw bekende, en wanneer hij/zij deze code daadwerkelijk heeft gebruikt ontvang jij automatisch weer een gratis rit.

Hoe werkt betalen met automatische incasso?

Automatische incasso (bankrekening) is helaas tijdelijk geen betaaloptie voor nieuwe accounts. Dit om wanbetaling tegen te gaan. Er wordt aan gewerkt om betalen met je bankrekening via de app in de toekomst opnieuw mogelijk te maken.

Waarom maakt Adyen een reservering als ik mijn creditcard heb geregistreerd?

Dat is om te controleren of je creditcard bestaat. Er wordt niks afgeschreven. Binnen 7 dagen vervalt de reservering. Adyen is de partij die voor ons het betalingsverkeer regelt. Heb je een AMEX-creditcard, dan wordt er tijdelijk € 1,00 gereserveerd. Ook die vervalt binnen 7 dagen.

Kunnen we de rekening onderling delen?

De rekening wordt afgeschreven bij degene die de boeking geplaatst heeft, of door één persoon via pinnen in het voertuig. Als je de rekening wil delen zal je dit zelf onderling moeten regelen. Betalen met de OV-chipkaart is niet mogelijk namens meerdere personen.

Kan ik leeftijdskorting aanvragen?

Ja, wanneer u 65 jaar of ouder bent kunt u 34% korting aanvragen. Dat kan via het menu in de app. Wanneer u geen smartphone heeft, kunt u het beste een vriend of kennis vragen u hierbij te helpen.

Hoe werkt dit?

Klanten van 65 jaar en ouder komen in aanmerking voor leeftijdskorting. Eenmaal aangevraagd en goedgekeurd, krijgt men voortaan 34% korting op de ritprijs. Houd rekening met ongeveer twee weken tussen aanvraag en toekenning van de korting.

Hoe werkt het aanvragen?

Aanvragen kan alleen via de app (vraag eventueel assistentie om u daarbij te helpen door iemand met een smartphone). Een andere voorwaarde is dat u een persoonlijke OV chipkaart dient te bezitten. Heeft u nog geen persoonlijke OV-chipkaart? U kunt deze hier aanvragen.

Heeft u een persoonlijke OV chipkaart? Kies in het menu van de app voor “Instellingen” en daarna “Leeftijdskorting”. Vervolgens volgt u de stappen die de app aangeeft. U geeft uw leeftijd op, en uw chipkaartgegevens. Wanneer u alle stappen correct heeft doorlopen is uw aanvraag compleet. U krijgt dan binnen 2 weken bericht wanneer Leeftijdskorting aan uw account is toegekend. Vanaf dat moment ontvangt u op iedere Breng flex rit 34% korting, ongeacht de wijze waarop u wilt betalen (pinnen, OV-chipkaart, credit card of automatische incasso).

 

TIJDENS DE RIT 

Hoe gaan jullie om met ongewenst gedrag van een medereiziger?

Onze chauffeurs maken je reis zo veilig en comfortabel mogelijk. Bij ontoelaatbaar gedrag van een passagier zal de chauffeur hem of haar verzoeken het voertuig te verlaten. Ook wordt er melding gemaakt bij onze verkeersleiding die razendsnel een service en veiligheidsteam, de politie of andere hulpdiensten kan inschakelen. Ook kunnen reizigers uitgesloten worden van onze dienstverlening.

Hoe garanderen jullie de afgesproken tijden?

We houden rekening met de verwachte drukte op straat en nemen in de planning ook een veiligheidsmarge. Toch kan het verkeer soms onvoorspelbaar zijn, wat tot onvoorziene vertraging leidt. Garanties kunnen we daarom niet geven, maar we doen ons uiterste best om je zo snel mogelijk op je bestemming te krijgen.

Hoe ver wordt er omgereden voor het ophalen van een andere reiziger?

Jouw aankomsttijd wordt tijdens het boeken aangegeven en ligt vast. Breng flex koppelt enkel reizigers die eenzelfde richting opgaan. We zorgen ervoor dat dit niet oncomfortabel is voor jou en je medereiziger, en dat je op de aangegeven aankomsttijd op je bestemming arriveert.

Hoe bepalen jullie met wie ik een rit deel?

We delen de reizigers in op basis van hun vertrek- en aankomstlocatie. Wanneer dit binnen de tijdmarges bij elkaar past worden ritten gecombineerd.

Hoe wordt de volgorde van in- en uitstappen bepaald?

De planning is gebaseerd op vertrek- en aankomstlocatie en het moment van boeken van alle reizigers. Dit zorgt voor een optimale planning, ook in volgorde van ritten.

Hoe gaan jullie om met annuleringen?

Je kunt een rit annuleren totdat je instapt. Dit is voorlopig nog kosteloos. Echter bij regelmatig annuleren kan een account geblokkeerd worden. Chauffeurs zijn dan namelijk steeds niet beschikbaar voor andere reizigers en dat willen we voorkomen.

TIPS, KLACHTEN & COMPLIMENTEN 

Ik heb een tip of klacht. Waar kan ik die kwijt?

In de app is het eenvoudig om terugkoppeling te geven, positief en negatief. Wij nemen alle feedback serieus en zullen er zo snel mogelijk op anticiperen. Ook kun je terecht bij de klantenservice van Breng en info@brengflex.nl

Er zit een fout in jullie app!

Er worden steeds weer nieuwe functies aan de app toegevoegd en dit gaat helaas soms gepaard met errors of bugs. We doen ons uiterste best om alle fouten uit onze systemen te halen. Als je een fout hebt gevonden, meld hem dan via de feedback knop in de Breng flex app of mail ons via feedback@brengflex.nl. Dan lossen we het zo snel mogelijk op.

Ik zou graag dezelfde chauffeur willen als de vorige keer, kan dat?

Omdat wij altijd zoeken naar een optimale planning om zoveel mogelijk reizigers te bedienen, is het niet mogelijk om dezelfde chauffeur te boeken. Laat je verrassen!

PRIVACY 

Welke gegevens willen jullie van mij hebben en wat doen jullie hiermee?

Gebruik je onze app en onze diensten, dan registreren we voor een goede werking je naam, e-mail, telefoon, postadres, geslacht, geboortedatum, betaalmethode en creditcard. We verwerken je gegevens volgens de eisen van de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Bekijk hier meer over privacy. Deze gegevens worden opgeslagen in het klantensysteem van Breng flex en gebruikt om onze diensten en producten aan je te kunnen leveren binnen de daarvoor geldende voorwaarden.

Terug Home